the shift to visual content

De focus ligt nu op visuele content, alleen tekst gebruiken is passé. Maar hoe gaat jouw bedrijf daarmee om? Nog steeds die statische website of worden de multimedia micro blogs als YouTube en instagram al ingezet?

Beeld in allerlei vormen wordt meer en meer ingezet om een boodschap over te brengen. Een statische website met veel tekst en weinig beeld is niet meer voldoende. En toch zijn er verrassend veel bedrijven die deze stap nog niet hebben gezet. Realiseer je dat elk beeld een potentieel verkoopmoment is. Waarom zou je beeld dan niet inzetten?

Beeld = emotie + verbinding

Als je beeld inzet, doe het dan wel op een aansprekende manier.

Neem een droog onderwerp als een brandstofcel. En kijk eens naar de verschillen in presentatie van twee bedrijven die hier op internationaal niveau mee bezig zijn. Ook met dit onderwerp kun je een verhaal vertellen.

visual story brandstofcel

Don’t tell if you can show

Je kan natuurlijk vertellen dat je een leuk kastje hebt. Uitgerust met verschillende kleuren plankjes om leuk mee te combineren. Of je laat het op deze manier zien.

ikea

Crowdsource

Als je de juiste visuele content inzet, wordt het sneller gedeeld. Op Pinterest is slechts 20% van de pins origineel. De resterende 80% wordt gerepind. Zorg er dus voor dat jij bij die 20% zit. En laat het beeld voor je werken.

Call to action

Een call to action bij je beeld zorgt voor meer respons.

call to action

Tot slot
Door beeld voor je te laten werken, zorg je voor meer zichtbaarheid en meer verkoopkansen. Ga eens na in hoeverre je dat nu doet en waar nog kansen liggen om je zichtbaarheid op social media te vergroten.

Tips

  1. Kan een beeld je verhaal vertellen? Gebruik het dan.
  2. Gebruik beelden die een gevoel oproepen.
  3. Beelden die aanspreken worden sneller gedeeld op social media.

Heb jij vragen over het beeldgebruik op je website of social media? Zou je het anders willen, maar je weet niet hoe? Ik kan je adviseren. Ik ben te bereiken op 06-52631741 of info@katjaschade.nl

 

 
 
the shift to visual content | © 2018 Katja Schade