Matcht je online- met je offline identiteit?

De identiteit van je bedrijf is beeldbepalend en heeft rechtstreeks invloed op je imago. Een contentstrategie heeft weinig kans als je werkelijke identiteit in strijd is met je profilering. Het resultaat is ongeloofwaardigheid. Hoe zit dat bij jou? 

Tinder
Je geloofwaardigheid hangt van meerdere factoren af uiteraard, maar een belangrijke factor is de overeenkomst van je online identiteit met je offline identiteit. Iedereen zal zich van zijn beste kant laten zien online. Maar wat tref je in de werkelijkheid aan?

Dat werd onlangs nog maar een al te duidelijk op Twitter bij #OnTinderAtTinder

#howilookattinder

Lauren Grigor

Verkeerde verwachtingen
Het kan ook omgekeerd werken. Zo kreeg ik vorig jaar iemand voor mijn lens die nieuwe foto’s nodig had. Zijn oudere foto, waar hij een stuk zwaarder was, stond op de website van zijn werkgever. Hij wilde niet dat het eerste gespreksonderwerp bij een nieuwe opdrachtgever zijn gewichtsverlies was.

De kans dat iemand jou of je bedrijf opzoekt online, terwijl je in gesprek bent voor de eerste keer is groot. Voorkom schizofrenie in je on- en offline identiteit.

De geloofwaardigheid van stockfoto’s
Dit meisje werkt bij een taxicentrale, een incassobureau, een cosmetisch laboratorium, ze heeft een webshop met huidverzorgingsproducten en werkt ook in Brazilië. Wat zeggen deze stockfoto’s over de bedrijven waar ze zijn ingezet? De werkelijkheid zal ver van de realiteit liggen. Het hoeft niet altijd zo gepolijst te zijn. Voor je authenticiteit is het beter om eigen werknemers in te zetten. Daarmee onderscheid je je bedrijf.

klantenservice

Tot slot
Geloofwaardigheid is een belangrijk onderdeel van je imago. Matchen jouw online en offline identeit met elkaar? In hoeverre draagt het beeld dat je bedrijf gebruikt bij aan je geloofwaardigheid? Kijk eens of er beelden aan vervanging toe zijn.

Tips

  1. Vervang foto’s die niet meer matchen met hoe je er nu uitziet.
  2. Als je gebruik maakt van stockfoto’s, gebruik dan foto’s die jouw identiteit uitstralen.
  3. Beeldbewerking kan toegepast worden, maar gebruik het met mate.

Heb jij vragen over het beeldgebruik op je website of social media? Zou je het anders willen, maar je weet niet hoe? Ik kan je adviseren. Ik ben te bereiken op 06-52631741 of info@katjaschade.nl

 

 
 
Matcht je online- met je offline identiteit? | © 2018 Katja Schade