Is jouw communicatie al tinder-proof?

Communiceer jij met generatie X of Y? Heb jij je communicatie al op deze doelgroep afgestemd?

Doordat millenials 24/7 online zijn en door social media altijd “aan staan” is de manier van communiceren veranderd. Zowel privé als zakelijk gaan we anders om met media. De kanalen om je boodschap over te brengen worden groeien in aantal. Dit zorgt voor versnipperde aandacht en minder tijd om je boodschap over te brengen.

girl with iphone at night

Tinder
Een goed voorbeeld is Tinder. Was je vroeger nog bezig om je profiel zorgvuldig op te bouwen met een catchy profieltekst en de leukste foto’s van jezelf op een datingsite. Bij Tinder heb je hooguit een halve seconde om jezelf in de markt te zetten met de beste foto’s.

Snel, sneller, snelst
Hoe jonger je doelgroep, hoe sneller ze verder kijken. Via Gemma Steeman kwam ik dit onderzoek tegen.

Ruigrok Netpanel

Om deze generatie te bereiken zal je communicatie aan de volgende punten moeten voldoen.

  1. efficient en to the point
  2. persoonlijk
  3. waardevol

In deze infographic wordt het duidelijk weergegeven.

Attention

theMthDegree.com

Eye candy
Wat je ook van tekst kan zeggen, in een online wereld is beeld de aandachttrekker. En dan niet zomaar een beeld, maar eye candy.

Of zoals deze mooie quote van Jerry Seinfeld al aangeeft

” There is no such thing as an attention span. There is only the quality of what you are viewing”  

Tot slot
Ga eens na hoe jouw communicatie in elkaar zit. Gebruik je tekst of beeld? Kan het nog aangescherpt worden of is het duidelijk en to the point?

Tips

  1. Is je boodschap efficient en to the point?
  2. Een goed beeld zorgt voor aandachtswaarde
  3. Maak het persoonlijk – wat levert het op?
  4. Zorg ervoor dat aandacht wordt omgezet in een actie

Wil jij meer van jezelf laten zien? Ik kan je helpen. Ik ben te bereiken op 06-52631741 of info@katjaschade.nl

 

 
 
Is jouw communicatie al tinder-proof? | © 2018 Katja Schade